'kommunikáció' címke bejegyzései


Kérdezni jó!

Általános tévhit, hogy a kérdezés csak egy valamire jó: információ szerzésére. Nézzük csak, mi mindent lehet még jól irányzott kérdésekkel elérni!

Egy megbeszélés, értekezlet vagy üzleti tárgyalás, munkahelyi beszélgetés során jól feltett kérdés megtöri a monológot. Aktivizálja a partnert és párbeszédet indít el. Aki kérdez, megengedi a másiknak a véleménynyilvánítást és rábízza a tudásmegosztás kompetenciáját. A beszélgetőtársat helyezi előtérbe.

Tovább »


A telefon

A múlt héten egyik ügyfelem érdekes problémát hozott a coaching-ülésre. Az ő beleegyezésével írom most e bejegyzést. Arra panaszkodott, hogy telefonon nem tudja megértetni magát munkatársaival, beszállítóival, ugyanakkor a személyes kommunikációban nagyon sikeres.

Telefonáláskor azonban zavarja a készülék és ezáltal a telefonálás személytelensége. Az is aggasztja, hogy nem tudja, mivel foglalkozik közben a másik fél, hogy zavarja-e épp a hívással... A munka jellege miatt azonban kénytelen számos ügyet telefonon intézni. A bizonytalanság persze zavarokhoz vezet... Nézzük csak, mit kell tudni a telefonról...

 

Tovább »


Unalmas értekezletek - tehetek ellene valamit?

A vállalaton belüli kommunikáció legismertebb és sokak tapasztalata szerint méltán legunalmasabb formája az értekezlet. Elkerülhetetlen módja a szervezeten belüli formális kommunikációnak, a legtöbben mégis irtóznak tőle. Pedig az értekezlet nem más, mint egy irányított beszélgetés...

Mik a sikeres értekezlet feltételei?

Tovább »


Kommunikáció

A latin eredetű szó jelentése közlés, híradás, közlekedés, összeköttetés. Ugye nem túlzok, ha azt mondom, hogy ma minden a kommunikáció körül forog? Teljes iparág épül a folyamatos kapcsolattartás, információközlés és információszerzés igényére. Elveszettnek érezzük magunkat, ha nem tudjuk, hogy érkezett-e új levél a postafiókunkba, ha nem tudjuk, hogy hol vannak ebben a pillanatban a családtagjaink vagy ha egyszerűen csak nincs térerő...

 

Tovább »


Miért engedjük el egymás kezét?

Az ember alapvetően társas lény. Szüksége van a kapcsolatokra, a másik ember visszajelzéseire, véleményére. Érzelmeket akar adni és kapni. Manapság mégis divatos szinglinek lenni és elmerülni a munka világában.

Tovább »


A vezetői készségek

Az előző bejegyzésben több kérdést is feltettem gondolatébresztőként a vállalkozást elhagyni, átadni kívánó cégalapítóknak, vállalkozóknak. Minden kérdés arra irányult, hogy az utódként kiválasztott ember rendelkezik-e a vezetéshez szükséges képességekkel, készségekkel. Mik  a vezetői készségek? Dióhéjban összefoglalom őket.

 

Tovább »

Régebbi bejegyzések


Δ oldal tetejére