Powell-GrovesDimos: ROI a közösségi médiában

Egy coaching szemléletű marketinges, illetve marketing szemléletű coach szubjektív könyvajánlója
2013-05-11
Ma már nem csak marketing tanszakon tanítják az egyetemeken, főiskolákon a márkaépítést. Viszszaemlékezve, a coachképzés részét alkotta a Personal Branding. Egyre inkább terjed az anézet, hogy vállalati vezetőként, cégtulajdonosként vagy önállóan dolgozótanácsadóként, trénerként, coachként kötelező önmagunk pozicionálása után a személyesmárkaépítéssel is foglalkozni.

Saját szakmaiságunk piacon, munkaerőpiacon valóelhelyezése után következetes és hiteles kommunikációval s kellő kreativitással kezdő-dik a személyes márka építése. Legtöbben inkább szükséges rossznak tekintik ezt a feladatot, s csak kevesen kezelik a témáttudatosan feladatként, munkájuk részeként, és ennél is kevesebben fordulnak személyesmárkaépítés témában szakértőhöz, karrier-tanácsadóhoz

Ez a könyvajánló azoknak szól, akik a környezetük nyomására vagy belső meggyőződésüknek engedelmeskedve időt, pénzt és energiát fektetnek a közösségi médiában történő megjelenésre. Azoknak nyújt kapaszkodót, akik kételkednek abban, hogy erőforrásaik befektetése mérhetően megtérül a közösségi médiában, mint a média mix egyik csatornájában. Akik számára a ROI (Return On Investment) és a ROMI (Return On Marketing Investment) kifejezések ijesztően és idegenül hangzanak. A kötet rendszerezett tudást ad át – szerintem a bevezetőben kicsit bőbeszédűen –, így először is meghatározza a közösségi marketing fogalmát, és elemzi a médiabevonódási keretrendszert, mely a marketing stratégiából, a taktikákból, a befektetés megtérüléséből és a mérőszámokból áll, valamint áttekinti a keretrendszeren belül zajló folyamatokat. Figyelmeztet a közösségi marketing kockázataira is.

Egy coaching szemléletű marketinges, illetve marketing szemléletű Guy R. Powell – Steven W. Groves – Jerry Dimos: ROI a közösségi médiában.
HVG Könyvek, Budapest, 2012.

A cikk a Magyar Coachszemle 2013./2. szakmai számában jelent meg.



Δ oldal tetejére