Üzleti (B2B) kommunikációs tanácsadás

B2B kommunikációA kommunikáció az emberi lét szükségszerű velejárója.  Dinamikus és kölcsönös folyamat. Az ember bármit tesz, annak hatása lesz a többi ember, egy csoport, vagy a társadalom számára. Emberi interakcióként a kommunikációs készség velünk született tulajdonság: mindenki gyakorolja, ki jobban, ki kevéssbé. Épp ennyire fontos szerepet tölt be a gazdasági életben az üzleti kommunikáció is, ám ez korántsem velünk született adottság.


Az üzleti, azaz a Business to Business (vagy B2B) kommunikáció kialakítása tudatos és irányított folyamat. Jó hír, hogy az üzletfelek közötti kommunikáció tanulható, fejleszthető és gyakorolható.

A stratégiai kommunikációs tanácsadás során személyre, illetve cégre szabott üzleti kommunikációs terv készül. A coaching szemléletű folyamat eredményeként olyan élhető és megvalósítható módszereket találunk, mely igazodik a szervezeti kultúráhához, a szolgáltatás illetve iparág szokásaihoz, illetve a vezetők személyiségéhez.

A cég ügyfélközpontúan kialakított és bizalomra, együttműködésre épített kommunikációs stratégiája hozzájárul a gazdasági sikerekhez és az eredményes működéshez. Hatásai többek között:

      • • növekvő ügyfél-elégedettség
      • • nagyobb bizalom és biztonság megrendelőként
      • • megrendelési volumen növekedése, új rendelések
      • • gyakoribb megrendelés, visszatérő ügyfelek
      • • ajánlások, pozitív vélemények begyűjtése
      • • tanulás a negatív visszajelzésekből
      • • új ügyfelek megkeresése, ezáltal új megrendelések generálása
      • • szisztematikus piacbővítés földrajzi területi, illetve szakterületi alapon
      • • az ügyfélkör bővítése ajánlások alapján
      • • munkavállalói oldalról: a biztos munkahely érzete és az elkötelezettség nő
      • • a több megbízás miatt növekvő teljesítményelvárások, növekvő minőség iránit igény kihívás a munkatársak számára
      • • jobb kihasználtság, nagyobb jövedelmezőség
      • • a befektetések megtérülése javul
      • • állandó költségek arányosan kisebb költségteherrel járnak, versenyelőny a piacon
      • • a hazai sikerek, tanulás után a külföldi piacra lépés biztonságosabbá válhat

      • A coaching szemléletű kommunikációs tanácsadás részleteit, időtartamát és költségét mindig egyedileg határozzuk meg, hiszen a folyamat személyre szabott. Az első ülés, mint minden coaching-folyamatban, természetesen térítésmentes.

Δ oldal tetejére